QUÈ FEM?
  • APRENENTATGE BASAT EN REPTES O PROJECTES

L’aprenentatge basat en reptes o projectes va consolidant-se any rere any com a model d’aprenentatge més emprat a totes les famílies professionals de l’Institut, ja que situem l’alumnat al centre de l’aprenentatge, atorgant-li la responsabilitat de resoldre de manera col·laborativa els reptes plantejats. A més, aquesta forma de treballar implica una visió global i pròxima a la realitat laboral dels futurs professionals, donat que s’integren coneixements de distintes Unitats Formatives o mòduls en un sòl projecte.

  • AULA INVERTIDA

Cada cop s’empra més l’aula invertida com a mètode per a modular els ritmes d’aprenentatge, recolzament o repàs del que es veu a classe o per avançar continguts més teòrics i aprofitar el temps a l’aula per realitzar treball més pràctic.

  • GAMIFICACIÓ I APRENENTATGE BASAT EN JOCS

Aquesta metodologia suscita un fort interès per part d’alumnat com de professorat i per això posem esforços per donar-la a conèixer i aprendre de professionals que en saben.

FORMACIÓ PROFESSORAT: Aprendre jugant!

Des del centre i la coordinació ActivaFP s’aposta per la formació constant en metodologies actives. Per aquest motiu ens va acompanyar el professor de la Universitat URV , Jan González, per parlar-nos d’aprenentatge basat en Jocs, gamificació, scape rooms… Molt interessant i per fi vam poder fer formació presencial!

En marxa, el projecte per crear una deixalleria pròpia

Aquesta setmana han arribat els contenidors, els quals medeixen 6 i 12 metres de llargada, per engegar el projecte per crear una deixalleria pròpia de l’institut. L’objectiu és gestionar de forma sostenible la gran diversitat de residus que generem en els tallers de les més de 25 titulacions de formació professional (ferro, fusta, tintes, olis, … Continue reading En marxa, el projecte per crear una deixalleria pròpia

Noves tecnologies i metodologies per a impulsar la formació híbrida

L’Institut Pere Martell ha potenciat l’ús de les noves tecnologies així com també les noves metodologies per afrontar les nova modalitat de formació híbrida, és a dir, l’alumnat va alternant la formació presencial de caire més pràctic amb la formació a distància. Per una banda, pel que fa a equipament, ja es diposava de diversos … Continue reading Noves tecnologies i metodologies per a impulsar la formació híbrida

El professorat rep formació de simuladors de soldadura basats en realitat augmentada

Els professors del Departament de Fabricació Mecànica de l’Institut Pere Martell han rebut la formació necessària, per part de l’empresa Seabery, per poder utilitzar els simuladors de soldadura basats en Realitat Augmentada i el seu entorn de treball. Dins del marc de la convocatòria d’ajudes destinades a la realització de projectes d’innovació aplicada i transferència … Continue reading El professorat rep formació de simuladors de soldadura basats en realitat augmentada