Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat tres recursos:
- Enquesta amb l’eina SELFIE a l’equip directiu, professorat i a l’alumnat: la participació de ‘equip directiu ha estat del 100%, la participació del professorat ha estat del 51% i la de l’alumnat del 32%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC i les àrees digitals que marca el PEDC (alumnat, professorat i centre).
- Enquesta amb l’eina SELFIE for TEACHERS al professorat amb una participació del 32% que ha acreditat un nivell integrador de competència digital dels docents.
- Entrevistes amb la direcció del centre i amb el coordinador digital.
- Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.
Alumnat
COMPETÈNCIA DIGITAL
Punts forts
- El centre potencia l’ús de les noves tecnologies en totes les matèries que s’imparteixen, per tal que l’alumnat obtingui un domini de les competències digitals de l’especialitat del seu cicle.
- Tots els ensenyaments del centre disposen d’un Entorn Virtual d’Aprenentatge que permet una comunicació adequada amb l’alumnat en tot moment.
Punts febles
- Hi ha aspectes vinculats a la competència digital que no es vinculen directament a cap matèria o projecte i que, per tant, es treballen molt poc.
Professorat
USOS CURRICULARS
Punts forts
- L’ús de les tecnologies per part del professorat és divers i abasta un gran ventall d’aplicacions dels diferents àmbits professionals.
- S’utilitzen eines digitals en l’avaluació i el seguiment de l’alumnat.
Punts febles
- No hi ha unes pautes establertes sobre l’ús responsable i segur de l’accés a internet dins les activitats digitals que cada professor planteja als seus alumnes.
- Manquen unes pautes concretes per tal que els alumnes aprengui com utilitzar els treballs d’altres persones que es troben a internet, així com donar crèdit a la informació.
COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT I DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL
Punts forts
- El professorat és competent per planificar i acompanyar l’alumnat en l’assoliment de la competència digital com a competència transversal, fer-ne el seguiment i avaluar-lo.
- El professorat del centre usa eines digitals habitualment en la planificació de les classes, registre de l’activitat d’aula i avaluació dels alumnes.
- El centre posa a disposició del professorat diferents formacions durant el curs per mitjà de la coordinació d’activa FP.
Punts febles
- El professorat nou té dificultats els primers mesos per integrar l’ús de les tecnologies en el centre.
Centre
ESTRATÈGIA, LIDERATGE I GESTIÓ
Punts forts
- El centre té definits els canals digitals per comunicar-se amb la comunitat educativa i l’ús de cada un. A més, també té definides les persones responsables de cada canal.
- El centre té escrits i aprovats els procediments per a la inclusió digital de tots els alumnes. Aquests procediments es revisen periòdicament i se’n fan modificacions.
Punts febles
- Un percentatge significatiu de les famílies no utilitza de forma regular la plataforma de comunicació.
- El centre té establert el procediment per fer l’acollida digital dels alumnes nous al centre. A més, té dissenyat un pla de sessions perquè els alumnes siguin competents digitalment, en termes de seguretat i ús responsable.
- El centre té formalitzats els procediments per garantir l’assoliment de la competència digital de tot l’alumnat com a competència transversal, fer-ne el seguiment i avaluar-la.
- Al nostre centre les empreses amb les quals col·laborem participen en el desenvolupament de l’estratègia digital del centre.
SEGUIMENT, AVALUACIÓ I MILLORA
Punts forts
- El centre vetlla perquè les seves bones pràctiques en tecnologies es difonguin a través del seu web.
- L’ús de les tecnologies es troba reflectit en els diversos documents del centre (PEC, NOFC, programacions d’aula…).
Punts febles
- Un percentatge significatiu de les famílies no és prou competent digitalment per poder fer el seguiment de feines dels seus fills/es (gestió del calendari, accés a tasques telemàtiques, etc.)
- Cal que el centre realitzi un seguiment dels usos d’Internet i, a partir d’aquesta informació prendre decisions com, per exemple aplicar les pertinents mesures de filtració de contingut.
INFRAESTRUCTURES I SERVEIS DIGITALS
Punts forts
- Tots els espais de treball del centre, molt especialment les aules, disposen de connectivitat a Internet i els alumnes disposen de credencials personals per accedir.
- Les aules ordinàries disposen d’un sistema de projecció.
- El centre utilitza un sistema de gestió de seguiment dels alumnes (iEduca), totalment adaptat a les necessitats del centre.
- El centre ha establert un protocol per a la resolució d’incidències tècniques.
- El centre disposa d’un considerable nombre de dispositius digitals que donen resposta a les necessitats del professorat i alumnat
Punts febles
- El centre no té coneixement de l’equipament tecnològic de l’alumnat a la llar (connectivitat, ordinador i/o d’altres dispositius equivalents).
- El centre ha de millorar el sistema de gestió i protecció de les dades de les diferents eines digitals que s’utilitzen.
METODOLOGIES
Punts forts
- La tecnologia és present al centre de forma transparent. Se’n fa ús però sempre amb una finalitat metodològica clara.
Punts febles
- El centre té pendent de concretar el desplegament de la competència digital per cursos i per conceptes clau.