Comparativa, disseny, prototipat mitjançant metodologia ABR entre processos de soldadura robotitzada MAG i TIG amb Robot col·laboratiu i dinàmiques d’arc de baixa transferència tèrmica

Aquest projecte contribuirà a l’augment de competències tecnològiques relacionades amb la indústria 4.0 en robòtica col·laborativa enfocada a la soldadura amb l’ús d’una cèl·lula completa composta per un robot col·laboratiu amb, en uns centres, mòdul de soldadura

MAG i, en dos centres més, mòduls de soldadura TIG. Per abordar els aspectes principals següents:

 

  1. La creació de pràctiques de programació en robòtica col·laborativa i en un entorn

cooperatiu entre màquina i humà dins una metodologia d’aprenentatge

Basat en Reptes (ABR) i, alhora, d’Aprenentatge i Servei (APS) que fomenti la

creativitat i les competències transversals de l’alumnat. Totes aquestes pràctiques

ABR i APS estaran integrades en un repositori virtual viu i connectat en xarxa entre

totes les entitats.

 

  1. Apropament cap a la indústria 4.0 amb l’ús de simulacions mitjançant un bessó

digital i modelatge 3D integrats al robot que permet la connectivitat en xarxa entre

màquines i centres. Promoure sessions amb experts que posin en relleu el futur

d’aquesta tecnologia. Apropament a empreses capdavanteres i desenvolupament de píndoles formatives realitzades pel propi alumnat.

 

En tots els passos del projecte es posarà èmfasi en la igualtat i l’equilibri de

gènere, fomentant la inclusió de la dona a les branques STEAM.

Durada:

24 mesos

Pressupost:

45000 €

Objectius:

  • Desenvolupar, en els alumnes i els docents, noves competències professionals relacionades amb la robòtica col·laborativa i la Indústria 4.0
  • Crear Reptes mitjançant metodologia ABR i APS que s’integrin al currículum docent.
  • Organitzar i promoure la igualtat de gènere.
  • Establir sinergies entre tots els col·laboradors del projecte i el teixit empresarial.
  • Establir una comparativa entre els diferents processos de soldadura robotitzada, establint sinergies entre els alumnes i apuntant al pensament crític.

Centres participants

Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca (Catalunya)
https://agora.xtec.cat/ieselpalau/

Institut Pere Martell de Tarragona (Catalunya)
www.institutperemartell.cat

Centro Menesiano ZamoraJoven de Zamora (Castella i Lleó)
https://menesianoszamora.com/es/

Fundación San Valero de Zaragoza (Aragó)
www.sanvalero.es

Empreses participants

SynerBot. Robotics & Automation de Zaragoza (Aragó)

www.synerbotwelding.com