L’Institut Pere Martell acull una sessió sobre generació elèctrica síncrona en col·laboració amb el CF Somorrostro i l’empresa Aldabe Sistemas.
El passat mes de desembre, el nostre centre va fer un pas més en l’aposta per la qualitat educativa acollint una sessió formativa tècnica adreçada tant al professorat com a l’alumnat. Aquesta jornada es va centrar en l’ús i maneig d’una nova maqueta de generació elèctrica síncrona, una eina clau per a la comprensió dels sistemes elèctrics actuals.
L’activitat s’emmarca dins del projecte d’innovació Gen4EDU: Simulador de Generación Eléctrica Síncrona para la FP. Aquesta iniciativa és fruit de la col·laboració estratègica entre el nostre institut, el CF Somorrostro de Muskiz i l’empresa especialitzada Aldabe Sistemas. Gràcies a aquesta aliança, sumem coneixement, experiència tècnica i capacitat d’innovació per millorar les competències professionals dels nostres estudiants.
El projecte Gen4EDU forma part de les actuacions finançades pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports (MEFPyD). Concretament, s’inclou dins de les Ajudes destinades a la realització de projectes d’innovació i investigació aplicades i transferència del coneixement en Formació Professional (convocatòria 2023).
L’objectiu principal és apropar la realitat tecnològica del sector energètic a les aules, permetent als alumnes experimentar amb simuladors que reprodueixen fidelment els entorns de treball reals.
Amb accions com aquesta, el centre reafirma el seu compromís amb la transferència de coneixement, la sostenibilitat i l’excel·lència en la Formació Professional.



